عمل لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی واژن است که امروزه در بین خانم ها بسیار پرطرفدار شده است.

Lobeyplastic action

عمل لابیاپلاستی یا جراحی واژن چیست؟

یکی از انواع جراحی های زیبایی واژن ، عمل لابیاپلاستی است که بر روی لابیا یا همان لبه های اطراف واژن که برای ایجاد تقارن بین لبه های واژن انجام می شود. این جراحی پلاستیک گاهی به همراه جراحی واژینوپلاستی انجام گیرد.

برخی ممکن است به دنبال تسکین درد ناحیه تناسلی خود باشند، در حالی که برخی دیگر فقط برای زیبایی واژن یا تنگ کردن واژن و ظاهر آن عمل لابیاپلاستی را انتخاب می کنند، چرا که گاهی بدلیل رابطه زناشویی و زایمان فرم واژن تغییر می کند. در واقع عمل لابیاپلاستی به منظور تغییر شکل و اندازه لابیا انجام می شود.

انواع لابیا:

لابیا ماژور : لابیا ماژور یا لابیای بیرونی دو لایه پوستی است که از تپه ونوس روی استخوان شرمگاهی تا ناحیه پرینه ادامه دارد. وظیفه آن ها پوشش دهی و محافظت از ساختارهای حساس و داخلی مانند دهانه واژن، لابیا مینورا و کلیتوریس است.

لابیا مینور یا لابیا داخلی: دو لایه پوست در هر سمت دهانه واژن است که بین لابیا ماژور قرار دارد. لابیا مینور از نظر رنگ و اندازه در بین افراد متفاوت، مختلف است. لابیا مینور از کلیتوریس به سمت پایین در هر دو طرف دهانه واژن کشیده شده است.

Tehran Lobby Plast

عمل لابیاپلاستی چه مزایایی دارد ؟

فرقی نمی کند که شما جراحی سرپایی لابیاپلاستی را برای زیبایی پیگیری می کنید یا برای از بین بردن مشکلات فیزیکی و جنسی، به هر حال تجربه ثابت کرده است که عمل لابیاپلاستی ( تغییر سایز و شکل لب های واژن ) تاثیر قابل توجهی بر زندگی بسیاری از خانم ها داشته است.

لابیاپلاستی از جراحی های زیبایی و جوان سازی واژن و عملی است که شامل تغییر سایز و شکل لبه های واژن می شود.

به صورت کلی مزایا و کاربردهای عمل لابیاپلاستی را می توان در لیست زیر مشاهده کرد :

• زیبایی ظاهری واژن و بدنبال آن افزایش اعتماد به نفس
  • کاهش برجستگی ناحیه تناسلی در هنگام پوشیدن لباس های تنگ
  • اصلاح عدم تقارن لبه های واژن که یکی از مشکلات و مسائل شایع بانوان می باشد.
  • بهبود کیفیت رابطه ی جنسی
  • جلوگیری از احساس درد در لب های واژن به دلیل سایش به خصوص در هنگام ورزش کردن
  • تحریک بیشتر کلتوریس ( زمانی که لابیا بزرگ باشد به دلیل وجود حجم زیادی چین پوستی روی آن باعث کاهش تحریک کلیتوریس می گردد)
  • سهولت بیشتر در رعایت مسائل بهداشتی
  • برطرف کردن مشکل تحریک مزمن

Lobeyplastic action

آمادگی های لازم قبل از عمل لابیاپلاستی:

بهتر است که حداقل یک هفته قبل از عمل لابیاپلاستی ، سیگار کشیدن و مصرف الکل را متوقف کنید. با متخصص زنان و زایمان خود در مورد روش های سریع تر ترک سیگار صحبت کنید.

جراح پلاستیک یا متخصص زنان و زایمان احتمالا از شما بخواهد که مصرف داروهای خاصی مانند آسپرین، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی SAID ها) و رقیق کننده های خون را که می توانند خطر خونریزی را افزایش دهند، متوقف کنید.)

برخی از داروهای گیاهی و ویتامین ها، از جمله ویتامین E، اسید های چرب امگا ۳، چای سبز و جینکوبیلوبا نیز ممکن است خطر خونریزی را در طول و بعد از جراحی زیبایی واژن افزایش دهند. شب قبل از عمل لابیاپلاستی رابطه ی جنسی نداشته باشید.

عمل لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟

عمل لابیاپلاستی معمولا با بی حسی موضعی به صورت سرپایی انجام می شود. جراحی حدود دو ساعت طول می کشد. در طول جراحی، با استفاده از قیچی های مخصوص یا لیزر لبه های داخلی واژن که بزرگ و ناهموار هستند، برش داده شده و کوتاه می شوند.

محل مناسب برش بستگی به بسیاری از عوامل فردی از جمله پیکر بندی، بافت و اندازه ی لبه دارد. علاوه بر این، برای لبه های بیرونی در صورت لزوم می توان لیپوساکشن انجام داد. سپس جراح این برش ها را با نخ های جذبی بخیه می زند.

Lobeyplastic action

انواع تکنیک عمل لابیاپلاستی:

ناحیه دستگاه تناسلی و واژن در زنان از نواحی حساس زنان محسوب شده و علاوه بر مسایل و مراقبت های پزشکی، بخش زیبایی شناسی آن نیز مطرح است. به همین منظور، روش های زیادی برای ترمیم و زیباسازی این ناحیه از بدن زنان صورت می گیرد.

مراقبت های پس از عمل لابیاپلاستی:

۱- رابطه جنسی پس از عمل لابیاپلاستی تا ۶ هفته امکان پذیر نیست و بیمار باید استراحت لگنی داشته باشد و از تامپون استفاده نکند.

۲- ناحیه ی تناسلی شما برای چندین هفته حساس و متورم خواهد بود و لبه های واژن و اطراف آن ممکن است کمی کبود شوند.

۳- داروهای مسکن خوراکی می توانند درد را کاهش دهند و ممکن است آنتی بیوتیک ها برای کاهش خطر ابتلا به عفونت پس از عمل لابیاپلاستی تجویز شود.

۴- از هر گونه تمرین سنگین و شدید برای سه تا چند هفته بعد از جراحی باید اجتناب کنید. تا ۱۰ روز پس از عمل لابیاپلاستی نباید از تامپون استفاده شود. اما به دلیل خونریزی بعد از عمل شما باید حداقل تا یک هفته از پد استفاده کنید.

۵- اکثر کلینیک ها نوعی درمان آنتی بیوتیکی را برای جلوگیری از عفونت ارائه می دهند. ممکن است از درمان های موضعی مانند اریترومایسین، درمان های خوراکی مانند سفالوسپرین نسل اول یا ترکیبی از هر دو نوع موضعی و خوراکی را توصیه کنند.

آنتی بیوتیک موضعی باید پس از هر بار شست و شوی واژن مجددا استفاده شود. از استفاده از صابون به منظور شست و شو در این دوره خودداری شود.

۶- آنتی بیوتیک ها معمولا به مدت ۵ روز پس از جراحی و تا زمانی که بافت پوششی بر روی زخم ایجاد شود، تجویز می شوند. با این حال برخی از جراحان، مصرف آنتی بیوتیک را به مدت ۱۰ روز نیز توصیه می کنند. وقوع عفونت سطحی در این زمان خطر بروز انسداد زخم، تشکیل گوشت اضافه و اسکار را افزایش می دهد.

Lobeyplastic action

روش های تسکین سوزش لابیاپلاستی :

درد و سوزش لابیاپلاستی معمولا پس از عمل لابیاپلاستی وجود دارد و در صورت لزوم دارو های مسکن برای این درد تجویز می شود.

همچنین استفاده از بسته های یخ در کاهش درد، تورم و التهاب مفید است. تا یک ماه پس از جراحی، استفاده از پد استریل در لباس برای از بین بردن اصطکاک نیز توصیه می شود.

هزینه ی لابیاپلاستی چقدر است؟

از آنجایی که عمل لابیاپلاستی  برای هر شخصی فرق می کند، ارائه  هزینه ی لابیاپلاستی مشکل است. بهترین راه برای به دست آوردن هزینه ی لابیاپلاستی این است که توسط پزشک معاینه شوید.

پیشنهاد می کنیم جهت دریافت هزینه ی لابیاپلاستی به صورت دقیق ، یک جلسه معاینه و مشاوره را حتما انجام دهید. در این جلسه متخصصین  پس از معاینه می توانند در خصوص  لابیاپلاستی شما را بسیار بهتر و موثرتر راهنمایی کنند.

دکتر آرش نجف بیگی-فوق تخصص جراحی پلاستیک