جراحی تنگی واژن

جراحی تنگی واژن نوعی از جراحی زیبایی مربوط به زنان است که برای ترمیم عضلات واژن به کار میرود.جراحی تنگی واژن بیشتر برای افرادی استفاده می شود که نیاز به بازسازی کف لگن  دارند چون خانم ها در این ناحیه دچار کشیدگی واژن شده اند.

همچنین خانم مورد نظر می تواند با جراحی تنگی واژن ناحیه پرینه که در حد فاصل بین مقعد و واژن است و به دهانه واژن اتصال دارد را بازسازی کند .با انجام  جراحی تنگی واژن عضلات واژن تقویت شده و سفت تر خواهد شد.

افراد مناسب جراحی تنگی واژن

جراحی تنگی واژن برای کسانی که از ناحیه تناسلی خود راضی نیستند . که این ناراحتی بیشتر به دلیل افزایش سن ، زایمان ، مشکل شلی عضلات واژن که این امرباعث احساس ناراحتی و عدم رضایت جنسی آنان و یا همسرنشان است روش خوبی است.

انجام جراحی تنگی واژن یا واژینوپلاستی

جراحی تنگی واژن از جراحی های زیبایی است که  باعث تنگی عضلات واژن، پرینه و بافت های این ناحیه خواهد شد و با انجام جراحی  واژن کنترل و قدرت عضلات واژن دراین ناحیه برای شخص مورد نظر بیشتر خواهد شد وحساسیت و لذت جنسی در زنان افزایش می یابد زیرا با انجام زایمان طبیعی ، عضلات واژن شل شده و بیش از حد کشیده می شوند که این امر موجب شل و ضعیف شدن  عضلات این ناحیه میشود و نارضایتی جنسی برای فرد ایجاد شود.

شما می توانید جراحی واژن را به همراه عمل های زیبایی دیگری مثل پرینورافی، تزریق چربی به واژن، تزریق ژل به واژن، روشن سازی واژن و حل مشکل آتروفی واژن با استفاده از لیزر مونالیزاتاچ و لابیاپلاستی که جز جراحی های زیبایی و جوان سازی واژن هستند انجام دهید.

علت جراحی تنگی واژن

برخی از خانم ها به دلیل بالا رفتن سن دچار کشیدگی در ناحیه میشوند . این کشیدگی در زنان بیشتر در هنگام زایمان برای خانم ها اتفاق می افتد زیرا عضلات بالا برنده که در دو طرف لگن زتان قرار دارند درزمانی که سر نوزاد در ناحیه واژن قرار می گیرد این عضلات را میکشد.در بیشترخانم ها  پس از زایمان طبیعی، ظاهر واژن زیبایی خود را از دست میدهد و دیگر به حالت قبل بر نمیگردد.

علاوه بر این کشیدگی عضلات واژن برای خانم ها یی که ، دچار سندرم به نام هایپرموبیلیتی هستند ایجاد میشود. این مشکلات در بیشتر افراد باعث می شود فرد از ظاهر واژن خود رضایت نداشته باشد و حساسیت جنسی کاهش داده میشود.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که جراحی تنگی واژن با جراحی لابیاپلاستی هم میتواند همزمان انجام گیرد . جراحی تنگی واژن راه حلی مناسب برای برطرف کردن مشکلات این ناحیه می باشد.

نحوه انجام جراحی تنگی واژن

در جراحی تنگی واژن  بیمار تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی قرار خواهد گرفت.برای انجام جراحی تنگی واژن در حدود ۱-۲ ساعت زمان لازم است  در حقیقت این جراحی جز جراحی های سرپایی است و شما بعد از جراحی تنگی واژن به خانه باز گردید .

درجراحی تنگی واژن متخصص تلاش میکند پوست کشیده شده در پشت باشن را به هم وص کند و بعد از اتصال آنها را کوتاه کند و سپس با استفاده از بخیه های قابل جذب ناحیه مورد نظر را درمان  می کند .

بعد از اتمام جراحی بافت های نرم اطراف واژن با این روش سفت و تنگ تر خواهند شد.با جراحی تنگی واژن کانال واژن تنگ شده واین امر موجب افزایش تماس و اصطکاک بیشتر دررابطه جنسی می شود و واژن خانم ها به شکل قبل از زایمان برخواهد گشت.

اقدامات قبل ازجراحی تنگی واژن

برای جراحی تنگی واژن ،حداقل یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید، پزشک در این جلسه از بیمار خواسته می شود در صورت مصرف سیگار و دیگردخانیات برای برای مدتی آن را برای بهبودی بهتر قطع کند.

در صورتی که از داروهایی مانند آسپرین استفاده می کنید بهتراست پیش از جراحی تنگی واژن دیگر آنها را مصرف نکنید زیرا می توانند در روند بهبودی فرداختلال ایجاد کند .

در صورتی که پزشک شما تشخیص دهد که شما به بیهوشی نیاز دارید باید آزمایش خون ،ادرار و تست بارداری انجام دهید . آزمایش‌های لازم برای این جراحی را پزشک مشخص میکند.

جراحی تنگی واژن عوارضی دارد ؟

جراحی تنگی واژن نیز مانند دیگر جراحی های زیبایی ممکن است همراه با عوارضی باشد یکی ازآنها  عوارض بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی می باشد.در بعضی مواقع و خیلی به ندرت احتمال خون ریزی و عفونت خفیف برای فرد به وجود خواهد آمد در غیر این صورت این جراحی عارضه ی خاصی برای بیمار به همراه ندارد.

اقدامات بعد از جراحی تنگی واژن

– در ابتدا بعد از جراحی احساس درد و تورم در آن ناحیه میباشد که طی یک الی دو هفته به طر کامل برطرف خواهد شد.

-بیمار پس از جراحی راه رفتن را میتواند انجام دهد

– رابطه جنسی را تا ۴ یا ۶ هفته بعد از جراحی به تاخیر انداخته. در صورتی که ازرابطه جنسی خود ناراضی هستید می توانید این عمل سبک را انجام دهید.

– نتیجه جراحی تنگی واژن، پس از چند ماه قابل دیدن است .

جراحی تنگی واژن درد دارد؟

فرد در حین جراحی دردی را احساس نخواهد کرد و پس ازعمل در صورتی که شما احساس درد وناراحتی داشته باشید می توانید با مصرف داروهای که برای کاهش درد است آن را کاهش دهید، این درد پس از گذشت چند روز برطرف می شود. پس از جراحی، بخیه های استفاده شده جذب خواهند شد ونیازی به  کشیدن بخیه برای فرد وجود ندارد.بعد از جراحی سعس کنید رابطه جنسی را به شش ماه به تاخیر بیاندازید.

قیمت جراحی تنگی واژن

هزینه جراحی واژن برای هر فرد متفاوت بوده و مثل هم نمیباشد، بنابراین هزینه دقیق جراحی تنگی واژن بعد از مشاوره توسط پزشک شما تعیین می شود .

باقی ماندن جای زخم ها

ممکن است جای اسکار در ناحیه جراحی شده روی محل باقی بماند اما جای این زخم  دیده نمی شود و این برش‌ها برای فرد  قابل دید نیست. جای زخم در جراحی واژن بسیار کم است وبیشتراین زخم ها پس ازمدتی محو خواهند شد . جراح باید به گونه ای تلاش کند تا کمترین برش‌ها را برای فرد ایجاد کند و فادر باشد برش ها را در لا به لای چین و چروک ها ایجاد کند.