جراحی بینی انحرافی در کرج

جراحی بینی انحرافی در کرج یکی از جراحی هایی است که علاوه برزیبایی به باسازی بینی نیزمی پردازد انحراف تیغه بینی اختلالی است که بسیاری از افراد در جامعه  به‌ آن دچار می‌شوند ولی این عارضه در برخی افراد آنقدر شدید است که کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود، بیمار نتواند بخوبی نفس بکشد یا حتی بخوابد.

جراحی بینی انحرافی

تیغه ی بینی در حقیقت ، تیغه ی نازک و انعطاف پذیری است که وسط بینی واقع شده است و همانند یک ستون برای بینی عمل می کند ، این تیغه در حالت عادی باید صاف و کاملا وسطِ دو سوراخ بینی قراربگیرد اما معمولا در ۸۰ درصد بیماران این تیغه کمی انحراف دارد .انحراف بینی در ظاهر بینی  بیشتر افراد مشخص نمی باشد اما اگر نادیده گرفته شود مشکلات و عواقبی را دربرای فرد در پی خواهد داشت

علائم انحراف تیغه بینی

شایعترین علامت انحراف تیغه بینی گرفتگی بینی در افراد است، و ممکن است این گرفتگی در یک طرف بینی یا دو طرف بینی، باعث مشکل در تنفس فرد شود. عفونتهای سینوسی عودکننده یا مکرر میتواند نشانه ای از انحراف تیغه بینی باشد.که افراد را مجبوئر به جراحی بینی می کندعلائم مانند

-خونریزی بینی

-درد صورت

-سردرد

-آبریزش بینی

-تنفس با صدای بلند و خروپف در طول خواب نشانه انحراف بینی است وفرد نیاز به جراحی بینی انحرافی در کرج دارد.

انحراف بینی چیست

اگر از زیر به یک بینی که انحراف دارد نگاه کنیم یکی از سوراخ های آن کاملا باز و دیگری کمی مسدود به چشم می آید و علت مسدود بودن آن وجود تیغه ی بینی است که از مرکزیت خود خارج شده است.

-رشد سریع در دوران بلوغ

-ضربه وارد شدن به بینی

-جراحی بینی

انحراف بینی چگونه تشخیص داده می شود

برای تشخیص انحراف تیغه بینی معمولا باید توسط متخصص گوش، حلق و بینی مورد معاینه قرار بگیرید. در برخی موارد ممکن است برای تشخیص قطعی و کامل به آندوسکوپی بینی یا سی تی اسکن نیاز باشد. آندوسکوپی روشی ساده و دقیق است که به صورت سرپایی در مطب انجام می شود.

جراحی بینی انحرافی در کرج چگونه انجام می شود

در جراحی بینی انحرافی در ابتدا بیمار با روش بیهوشی عمومی بیهوش می گردد. سپس جراح یک برش کوچک بر روی بینی فرد ایجاد می کند تا به تیغه بینی دسترسی پیدا کند. در طول جراحی بینی انحرافی در کرج ، امکان اینکه جراح برخی از قسمت های استخوانی و غضروف بینی را ببرد تا بتواند مسیر ورود هوا به بینی را تصحیح نماید وجود دارد.

در مرحله بعدی  جراحی بینی انحرافی تیغه می تواند با تکنیک های متفاوتی تصحیح و صاف گردد و تمامی موانع که سبب انسداد ورودی هوا به حفره بینی می شوند برای باز شدن آن کاملا حذف میشوند. و در پایان، پوست بر روی غضروف قرار داده میشود.

عوارض جراحی بینی انحرافی در کرج

-اولین عارضه که مربوط به جراحی  بینی انحرافی میباشد خونریزی است. برخی از خونریزی ها که در طول بهبودی بعد از عمل رخ میدهند کاملا طبیعی هستند. اما برخی از آنها دارای حجم زیادی از خون و طولانی هستند که در این صورت فورا باید با پزشک جراح خود تماس حاصل فرمایید.

۲-عارضه بعدی جراحی بینی انحرافی در کرج کاهش و یا از دست دادن حس بویایی است، معمولا بعد از جراحی بینی در کرج تا زمان بهبودی کامل، حس بویایی و چشایی شما کمی ضعیف می شود ولی بعد از مدتی کاملا بهبود می یابد اما در برخی موارد متاستفانه به دلیل اینکه متخصص دارای مهارت کافی در جراحی نیست به برخی بافت ها صدمه زده و برخی بیماران بطور کامل حس بویای خود را از دست میدهند و نیاز به جراحی ترمیمی میابند.

مدت زمان بهبود بعد از جراحی بینی انحرافی در کرج

-بطور عمومی، مدت زمان جراحی بینی انحرافی در کرج  بین ۱ تا ۱:۳۰ ساعت زمان میبرد. بنابراین بیماران در همان روز جراحی از بیمارستان مرخص می شوند و برای ویزیت های بعدی به جراح خود مراجعه می کنند.

-بعد از مدت یک از جراحی بینی انحرافی در کرج فرد توانایی خود را باز میابد. بیشتر بیماران از اینکه به هیچ عنوان دردی را متحمل نشده اند یا درد بسیار کمی را تجربه کرده اند بسیار متعجب و خوشحال هستند. در هر صورت جراح برای اطمینان از اینکه بیماردرد کمتری را متحمل شود مسکن بری او تجویز می  کند. در اکثر موارد کبودی یا ورم در صورت و ظاهر بینی وجود نخواهد داشت

آیا با جراحی انحرافی بینی در کرج  کجی ظاهری بینی هم اصلاح خواهد شد

بر خلاف تصور بسیاری از افراد باید گفت انجام عمل انحراف به هیچ وجه باعث صاف شدن شکل ظاهری بینی نخواهد شد. جراحی انحراف به روش معمول صرفا نواحی ایجادکننده مانع در مسیر تنفس را اصلاح می کند و تغییری در شکل یا کجی خود بینی نمی دهد؛

بنابراین افرادی که همزمان خواهان اصلاح تیغه بینی و کجی ظاهری هستند، باید عمل جراحی بینی انحرافی در کرج را انجام دهند. فقط هنگام جراحی در رفتگی غضروف تحتانی بینی، گاهی انحراف ظاهری کم می شود.

نکاتی در موردجراحی بینی انحرافی  در کرج

-در عمل جراحی بینی انحرافی در کرج  تیغه بینی معمولا با بیهوشی عمومی انجام می شود و طول مدت زمان جراحی بستگی به شدت انحراف بینی دارد و ممکن است حدود یک ساعت به طول انجامد.

-گاهی برای این که بتوانیم تیغه اصلاح شده را در همان وضع نگه داریم، قطعاتی پلاستیکی را داخل بینی قرار می دهیم که چند هفته بعد خارج می شود.

-به تازگی روش جدید دیگری وارد بازار شده که در آنها پانسمان ها قابل جذب است، اما گران است و به طور گسترده و در همه مراکز درمانی از آنها استفاده نمی شود.بیماران ممکن است پس ازجراحی بینی انحرافی در کرج ، دچار تورم خفیفی شوند که طبیعی است و به مرور از بین می رود.

جراحی بینی انحرافی در کرج

جراحی بینی انحرافی را در چه سنی انجام دهیم

انحراف تیغه بینی ممکن است مادرزادی باشد یا در اثر ضربه ایجاد شده باشد . اگر این عارضه مادرزادی باشد بهتر است جراحی بینی انحرافی در کرج را بعد از دوران بلوغ به تعویق انداخت اما در افراد بزرگسال اگر این عارضه شدید باشد و سبب بروز مشکلات تنفسی شده باشد باید جراحی شود .